Rețeta conținutul de calitate pe Social Media

Nerds and Words

social media cover

Rețeta conținutul de calitate pe Social Media – creativitate, simplitate, empatie

Este important cum te afișezi pe Social Media? Sau, poate, simpla prezență a business-ului tău în acest mediu super popular este suficientă pentru a te remarca? Este ca și cum ne-am întreba: dacă dețin un restaurant este important ca mâncarea servită clienților să arate impecabil, iar platingul să fie cât mai plăcut vizual sau este suficient ca mâncarea să fie doar gustoasă?

Secretul unui restaurant de succes este reprezentat, pe lângă altele, de calitate (gustul deosebit al mâncării) și de estetică (aspectul ireproșabil al fiecărei farfurii așezate pe masă). Făcând o analogie cu prezența brandurilor pe Social Media, putem spune că se aplică aceleași principii.

Cu toate acestea, chiar dacă a crea conținut pe Facebook, Instagram, YouTube sau LinkedIn pare floare la ureche, atunci când ideile trebuie gândite și implementate în mod strategic, rețeta succesului pare complicat de găsit. Vestea bună este că nu există o schemă standard pentru a te remarca în mediul deja saturat al rețelelor de socializare. Cu toate acestea, există câteva ingrediente de bază, necesare indiferent de strategia adoptată.

Succesul comunicării pe Social Media – lista ingredientelor necesare

social media in

Așa cum spuneam, sunt ingrediente necesare oricărui tip de business, ingrediente care se pretează pe toate platformele de socializare și care contribuie la atingerea obiectivelor de marketing, oricare ar fi acestea (brand awareness, engagement, creșterea traficului pe site, creșterea ratei de conversie etc).

Într-o ordine aleatorie, ele sunt:

  • Simplitate și acuratețe;
  • Relevanță;
  • Empatie;
  • Creativitate – după gust(ul audienței);
  • Un vârf de umor;
  • Noutate și inventivitate;
  • La final se asezonează după caz cu: statistici, jocuri de cuvinte, ghicitori, inside info etc.

Rețeta unei comunicări de calitate pe Social Media – sfaturi și recomandări

De departe cel mai important aspect în crearea conținutului relevant, care să transmită exact esența brandului, este cunoașterea profundă a publicului țintă. Atunci când știi cui te adresezi, care sunt oamenii interesați de soluțiile/ serviciile/ produsele tale, poți combina cel mai bine ingredientele amintite mai sus, astfel încât conținutul tău să poată fi identificat ca soluții la diverse probleme/ nevoi ale publicului.

Un alt aspect de care trebuie să ții cont este măsura în care le poți păstra atenția oamenilor care interacționează cu brandul tău pe rețelele de socializare. Cum poți face asta? Făcând din primele trei ingrediente, menționate mai sus, o fundație pentru orice mesaj transmis în mediul online. Poți, foarte ușor, să oferi relevanță conținutului tău, menținându-l simplu și concis. La fel de bine poți să-i oferi un grad foarte mare de relevanță dacă îți cunoști publicul țintă și înțelegi nevoile acestuia.

Adăugarea treptată a celorlalte ingrediente se va face în funcție de identitatea brandului, de ton of voice-ul folosit în celelalte medii de comunicare online și de identitatea publicului către care se va comunica. Cu alte cuvinte, putem spune că mesajele transmise pe Social Media se vor mula pe profilul urmăritorilor, iar opțiunea pentru o platformă sau alta va ține cont tot de urmăritor, mai exact de locul în care prezența publicului targetat este mai mare. Unde sunt urmăritorii tăi, acolo va trebui să fii și tu!

social media in 2

De exemplu, dacă audiența ta se încadrează preponderent în intervalul de vârstă 14 – 30 de ani, atunci vei lua în considerare să interacționezi cu ei pe Instagram și Facebook. În schimb, dacă afacerea ta vizează publicul trecut de 35 de ani, atunci cu siguranță un profil de LinkedIn i-ar ajuta pe aceștia să intre în contact cu brandul tău. Desigur, vârsta nu este singurul criteriu în funcție de care trebuie targetat publicul. Trebuie de asemenea, să iei în considerare sexul, statutul civil, sectorul de activitatea, interesele, hobby-urile și multe altele.

Nu uita, însă: orice mesaj trebuie însoțit de un vizual relevant pentru ideea/ ideile comunicate, un vizual atractiv, persuasiv, care să-l determine pe utilizator să se oprească asupra postării tale.

Cu riscul de a ne repeta, concluzionăm rapid amintind din nou faptul că nu există o formulă standard, o rețetă al cărui rezultat să mulțumească pe toată lumea. Suntem însă convinși de faptul că după adăugarea ingredientelor de bază (simplitate, relevanță, creativitate și empatie) este esențial să testezi și să observi ce funcționează și ce nu, pentru ca pe parcurs să-ți adaptezi strategia de comunicare în Social Media.

 

Dacă vrei să ai o prezentă pe Social Media de nota 10, hai să stăm de vorbă!

 

articol de Alexandra Badea