Nerds and Words

segmentarea pieței

Cum segmentarea pieței te ajută să câștigi clienți

Astăzi combinăm utilul cu plăcutul și vorbim despre scris într-un context macro – mai exact, în context de marketing. Discutăm despre un principiu pe care noi, ăștia care am terminat Marketingul, l-am mâncat pe pâine vreo 3-4 ani: segmentarea pieței.

Deși este un principiu destul de popular, există multe businessuri, mai ales la început de drum (dar nu numai), care îl ignoră. Probabil că din dorința de a răspândi produsele și serviciile la cât mai mulți oameni, sau dintr-un entuziasm profund, ajungem să trăim acest Groundhog Day al segmentării:

„Care este publicul vostru țintă?”

„Toată lumea! :)”

Prin urmare, răspundem la întrebarea pusă tot de noi în titlu: cum te ajută segmentarea pieței să nu pierzi clienți?

Ce implică segmentarea pieței?

E posibil ca acest principiu de marketing să sune mai pompos decât este de fapt. Segmentarea pieței înseamnă exact ce-i spune și numele – să împarți piața de desfacere în segmente mai mici. Aceste segmente se pot realiza în context:

Demografic – vârsta, venit, sex, rasă, limbă, religie etc.;

Geografic – arii speicifice, regiuni ale tării, județe, orașe, sectoare etc.;

De distribuție – unde se va cumpăra produsul (online sau magazin);

Comportamental – nivelul de expertiză asupra produselor, loialitatea față de brand, preferințe de utilizare;

Psihografic – influențe culturale, stil de viață, tip de personalitate, statut social etc.;

Și, desigur, multe altele – poți citi mai multe depre asta, aici. Aceste criterii se pot impune individual sau colectiv, pentru a defini o nișă specifică a pieței. Dar de ce ne pasă nouă să ne batem capul cu asta?

De ce este importantă segmentarea pieței?

Fie că vorbim despre copywriting sau marketing în general, este important să știi cui te adresezi, și să fii cât se poate de specific. Atunci când încerci să vinzi „tuturor”, șansele de succes scad considerabil. În plus, conținutul pe care îl vei produce va fi exact așa – pentru toată lumea, adică pentru nimeni în particular.

Prin segmentarea pieței, te asiguri că îți înțelegi publicul, că relaționezi cu el în mod autentic și că îl transformi în client loial. Pe termen lung, este o soluție mult mai bună pentru business și pentru vânzările generate de el.

 

Dacă încă pare complicată treaba, hai să stăm de vorbă. Segmentăm piețe, scriem texte faine și stăm la o măslină. Facem marketing de calitate.

Nu uita să ne urmărești și pe Facebook, să afli când mai postăm ceva nou!