Nerds and Words

blog

Blog de business – cum, când și de ce e important

Blog de business – o să tot auziți asta dacă o să intrați în vorbă cu noi. Batem moneda pe conținut de calitate, research amănunțit și articole interesante – dar de ce? Ne place nouă să scriem așa de tare? (Răspuns: da și nu)

Un blog nu mai e doar un loc unde se plâng fetițele deprimate de 13 ani

Pe vremea mea, tata râdea de mine când îi ziceam că vreau un blog – la vremea respectivă, blogurile erau un loc obscur unde toți artiștii deprimați în devenire (de exemplu, eu), își povesteau dramele pentru Internet. Evident, lucrurile s-au mai schimbat între timp.

Nu cred că surprind pe cineva când spun că blogurile au devenit business-uri de sine stătătoare, că au adesea puterea de convingere mai mare decât o reclamă la TV și că tata nu mai are tupeu să râdă de ele în 2019.

Ei bine, e important de reținut că un blog este esențial și când vine vorba de un business. Chiar dacă nu o să ajungă să fie premiat la BlogAwards (probabil), joacă un rol foarte important în identitatea brandului tău, comunicarea cu clienții (actuali și potențiali) și, per total, în reputația ta.

De ce este un blog așa de important?

În primul rând, pentru că este o oportunitate să îți educi publicul.

Până și noi, la Nerds & Words, trebuie să facem asta. Poate că pentru unii oameni conceptele de copywriting sau content writing sunt familiare, însă pentru mulți alții, potențiali clienți ai noștri, e o limbă străină.

Dacă ai un business care nu oferă produse sau servicii „tradiționale” (vezi apă sau hârtie igienică), atunci sunt șanse mari să fie nevoie să explici anumite lucruri celor care nu știu cu ce te ocupi tu mai exact.

În al doilea rând, pentru că este o oportunitate de promovare.

Și una foarte bună, nu mai zic. Dacă îți optimizezi SEO articolele și folosești cuvinte cheie potrivite, poți ajunge să fii pe prima pagină de căutări Google. Odată ce omul a intrat pe blogul tău pentru a se informa cu privire la subiectul ales de tine, este muuult mai ușor să îl redirecționezi către pagina de servicii. Win-win situation, adică.

Nu în ultimul rând, îți oferă un look de brand priceput și profi.

Atunci când te documentezi în legătură cu un produs sau un serviciu, de cine ești mai atras – de un brand care are o prezență online bine definită, care vorbește mult (și bine) despre ce oferă, care aduce valoare clienților lui, sau de un brand obscur?

Întrebare retorică, evident. Atunci când ești prezent în online și oferi valoare oamenilor care caută informații, creezi o reputație de business care e interesat să ofere valoare, nu doar să vândă. Iar oamenilor le place să cumpere, nu să li se vândă. 🙂

 

Așadar, sper că și postarea asta a adus valoare în viața ta. Am discutat despre importanța unui blog de business și care sunt beneficiile asociate.

Desigur, dacă îți place ideea dar n-ai habar de unde să începi, ne poți contacta pe noi. Nu știu dacă m-am dat de gol, dar noi chiar cu asta ne ocupăm.