SEO – ce este și de ce ai nevoie de el

SEO este un acronim care înseamnă „search engine optimization”. Sau mai pe românește, optimizarea pentru motoarele de căutare. Este posibil să fi auzit de acest SEO până acum, pentru că este o componentă esențială pentru a asigura succesul site-ului tău.

Și ce face mai exact?

După cum îi spune și numele, SEO înseamnă optimizarea site-ului tău pentru a fi mai ușor găsit de motoarele de căutare. Mai exact, atunci când cineva caută un serviciu pe care tu îl oferi, să fii printre primele rezultate, și, implicit, printre primele opțiuni în mintea clientului tău.

Optimizarea se realizează în două planuri: on-page și off-page.

On-page înseamnă să respecți niște reguli de redactare, să folosești cuvintele cheie reprezentative pentru ce oferi și încă niște treburi. Nu intrăm prea mult în detalii, nu trebuie să îți ocupi mintea. Ce trebuie să știi, însă, este că 35% din calitatea site-ului tău este determinată de on-page SEO.

Off-page se referă la toate lucrurile pe care le faci în afara site-ului tău, pentru a duce traficul către el. Aici vorbim de link building, indexări și social media. Nici cu detalii de genul nu trebuie să te preocupi tu.

În general, o firmă măricică va avea minim un specialist SEO în echipă. Asta înseamnă o gură în plus de hrănit, însă are sens atunci când businessul tău are o anumită cifră de afaceri.

Pentru businessurile mici, are mai mult sens să combini utilul cu plăcutul. Adică să creezi conținut fain și valoros pentru site-ul tău, pe care să îl optimizezi SEO din prima.

Nu uita, un site mișto nu înseamnă doar informații despre prețuri, servicii și acreditări – înseamnă să aduci valoare celor ce îl vizitează.

Oricare ar fi aria ta de activitate, site-ul tău trebuie să releve calitatea serviciilor sau a produselor pe care le oferi. Un mod prin care poți face asta este prin a le oferi vizitatorilor tăi informații valoroase.

Acestea se pot transmite prin articole, studii de caz sau testimoniale (adevărate!). Important este ca cel ce le citește să se simtă mai câștigat, să înțeleagă mai clar ce are nevoie și cum îl poți ajuta tu, și să se simtă mai apropiat de brandul tău. Adică ce încercăm să facem și noi acum.

Și ca să ne întoarcem la SEO – articolele tale valoroase, informative și interesante nu vor fi citite dacă nu vor fi optimizate. Pentru că nimeni nu caută informații despre… nimic, vreodată, pe pagina 7 a lui Google.

Și dacă te gândești să arunci bani la problemă, poți să-ți iei gândul: site-urile promovate prin Google AdWords primesc aproape 3% din click-uri, în timp ce site-urile organice primesc peste 60% din click-uri. Deci cea mai sigură mișcare e tot cea clasică – fără scurtături.

Dacă vrei articole valoroase, informative și ușor de găsit, optează pentru cineva care știe să combine creativitatea cu SEO. Adică noi, Nerds & Words. Texte de blog & SEO, combinate ca roșiile cu brânza telemea într-o zi de vară.

Ne poți scrie direct, dând click aici.