Nerds and Words

Importanța social media pentru afacerile mici

Așa cum zice și titlul, hai să vorbim un pic despre importanța social media pentru afacerile mici.

Cu miliarde de utilizatori activi în fiecare zi, platformele de social media oferă o oportunitate excelentă pentru a ajunge la un public larg, dar mai ales relevant.

Hai să explorăm puțin importanța asta a marketingului social, mai ales cu focus pe afacerile mici. Așadar, întrebarea la care toată lumea încearcă să răspundă:

Este încă importantă prezența pe social media pentru busness-urile mici?

Pe scurt, da.
Pe lung, dați două-trei scolluri mai jos.

Firmele mici si mari pot folosi platformele sociale pentru:

  • a-și promova produsele și serviciile
  • a atrage noi clienți
  • a comunica cu clienții existenți.
  • a-și crea o reputație bună

Simplu, nu? Dar depinde cum faci toate astea

Sunt mulți ani deja de când social media a devenit o modalitate accesibilă pentru a construi o prezență online puternică, care poate duce la o creștere a afacerii și a profitului.


Cum poate social media să ajute businessurile mici?

O relație autentică cu publicul tău e esențială.

Prin publicarea de conținut relevant și interesant, poți atrage urmăritori și poți construi o relație puternică cu aceștia. De exemplu, poți împărtăși noutăți despre afacerea ta, poți oferi sfaturi și trucuri utile sau poți organiza concursuri pentru a implica publicul tău.


Ce trebuie să faci pentru rezultate  bune în social media?

Evident, sunt multe de spus. Dar: pentru a obține cel mai bun rezultat, trebuie să urmezi câteva sfaturi ușor de implementat. Munca asta pe Facebook, Insta si celelalte platforme mari nu e rocket science, dar este totuși o știință 🙂

Importanța social media pentru afacerile mici este din ce în ce mai mare, măcar atâta știm 🙂

 

1. Alege platformele potrivite pentru afacerea ta

Nu te duce în toate direcții, nu-ți sabota resursele.
Trebuie să te concentrezi pe platformele cele mai relevante pentru afacerea ta. Dacă afacerea ta vinde produse cu potențial vizual (cum ar fi bijuterii sau îmbrăcăminte), Instagram poate fi cea mai bună opțiune pentru tine. Sau Pineterest.

În schimb, dacă afacerea ta oferă servicii B2B, poți considera LinkedIn ca fiind mai potrivit.

2. Creează profiluri puternice și coerente pe platformele de social media alese

Nu te grăbi, nu face lucrurile pe genunchi. Muncește bine la conturile tale, încă de la început.
Acest lucru înseamnă poze de calitate, o descriere clară și concisă a afacerii tale și conținut regulat. Constanța e extrem de utilă. De asemenea, este important să răspunzi rapid la întrebările și comentariile publicului tău, astfel încât să arăți că îți pasă și că ești disponibil. Deci community management.

3. Creează conținut interesant pentru publicul tău (orice ar însemna asta)

Aici ține de creativitate și resurse. Conținut interesant poate însemna orice, în funcție de oamenii care-l generează și cei care-l consumă. Acesta poate include fotografii și videoclipuri de produse, noutăți despre afacerea ta, recenzii și sfaturi utile, copywriting de calitate și așa mai departe. În general, trebuie să creezi un conținut care să atragă și să mențină interesul publicului tău.

4. Promovează-te acolo unde e tribul tău

Și totuși, nu contează cât de bun este conținutul tău, dacă nu ajunge la publicul-țintă. De aceea, este important să promovezi conținutul și afacerea ta pe platformel fix către acest public.

5. Monitorizează performanța. Sau lipsa ei

Dacă merge, trebuie să știi ce merge.
Dacă nu merge, trebuie să știi ce nu merge.
Este important să monitorizezi performanța ta pe social media pentru a vedea ce funcționează și ce nu. Asta te ajută să ajustezi strategia și să obții cele mai bune rezultate posibile. Adică optimizare ca lumea. Poți folosi instrumente variate pentru asta, dar nu intrăm în detalii aici.

Deci: care sunt avantajele față de alte forme de marketing?

În primul rând, este un mod accesibil și flexibil. Chef de muncă să fie.
În al doilea rând, poți ajunge la un public mai larg și specific.
În al treilea, social media ajută la clădirea unei relații autentice cu publicul tău.