Până la urmă, ce face un copywriter?

„Ce face un copywriter” este întrebarea la care vreau să răspundem în următoarele rânduri. Însă mai întâi, o poveste.

La masa de duminică în familie, sunt câteva întrebări standard cu care trebuie să se confrunte orice tânără de 20 și ceva de ani.

„Când te măriți?”

„Când faci și tu un copil?”

„Când îți cumperi și tu o casă?”

Atunci când ești copywriter, ai privilegiul să primești o întrebare extra până ajungi la desert:

„Auzi, mai explică-mi o dată, tu cu ce te ocupi?”

Ei, și acum încearcă să îi explici bunicii tale de 84 de ani cum funcționează internetul și ce e ăla SEO. După vreo 10 minute de povestit despre ce e o pagină web și cam cum ar trebui să arate, vine întrebarea care să le guverneze pe toate:

„Aaa… adică… ce scrii tu apare în ziar?”

Bunica Aurelia nu e singura care nu înțelege foarte clar ce fac.

Așa că hai să vorbim despre ce Doamne iartă-mă tot scriu toată ziua.

Să zicem că tu, cititorule, ai un restaurant. El foarte fain așa, dar cam nou, lumea nu știe de el. Cum poți face să îl promovezi?

În primul rând îți faci un site. Pui poze frumoase. Rogi prietenii să dea share pe Facebook și pe LinkedIn. Însă apare o problemă: nu scrie nimic pe site-ul tău

Apoi faci și o pagina de Facebook pentru restaurantul tău. Primești câteva like-uri. Dar iată că apare o nouă problemă: ce postezi? Oamenii vor să știe de ce ar veni tocmai la tine, dar nu prea ai habar cum să le explici. 

În ultimă instanță, vrei să trimiți un newsletter tuturor oamenilor din lista ta cu noutăți despre meniu. Dar hmm… parcă nu sună foarte bine. Pentru că tu ești patron de restaurant, nu scriitor.

Hehe, iată că aici apar eu. Eu nu știu să întrețin un restaurant, dar știu să scriu. Știu să iau informațiile de la tine și să le transform într-o poveste mișto, într-un mesaj înălțător sau într-un call for action

Deci, ce face un copywriter?

Se asigură că produsul sau serviciul pe care vrei îl oferi oamenilor este descris la adevărata lui valoare. Că oamenii înțeleg de ce să vină la tine și nu la alții.

Sună fain? Hai să ne cunoaștem! Dă-ne un mesaj aici și hai să discutăm despre cum business-ul tău poate fi reprezentat corespunzător. 

Și dacă ai noroc, poate o cunoști și pe Bunica Aurelia. Dar despre asta vorbim pe parcurs.