Sales funnels & cum te ajută să scrii texte mai bune [Infografic] - Nerds and Words

Nerds and Words

Sales funnels & cum te ajută să scrii texte mai bune [Infografic]

Ok, nu știu cine are nevoie să audă asta, dar o zic oricum: 

 

Nu mai scrie de parcă toți oamenii cărora te adresezi te-ar cunoaște.

 

Acum că mi-am luat asta de pe suflet, putem trece la lucruri mai serioase. Cum ar fi discuția despre sales funnels, content marketing și legătura foarte strânsă dintre cele două.

 

Ca să meargă treaba mai repede, am făcut un infografic:

 

Sales-funnels-content-marketing

Lumea toată nu e a ta, iar asta e perfect OK

 

Odată ce înțelegi chestia asta, o să știi și cum să îți abordezi prospecții într-un mod mai eficient. Majoritatea oamenilor nu au de unde să te știe, de aceea trebuie să îți „încălzești” audiența înainte să-i propui vreun târg. Iar ăsta nu e un inconvenient, din contră: e un mare avantaj. Pentru că ai mai mult timp să-ți construiești o poveste care să se potrivească cu narațiunile personale pe care și le spune fiecare din oamenii pe care îi „vânezi”.

 

Încercând din start să le faci o ofertă oamenilor, ignori oportunitățile pe care le deschide storytellingul de brand. Poate faci o vânzare, două- dar cu ce cost? Sacrificând majoritatea conexiunilor mai profunde pe care le-ai putea încuraja lăsând oamenii să te descopere pas cu pas, bucată cu bucată. Adică vinzi ceva, dar pierzi povestea.

 

Sales funnels = empatie

 

Cu ajutorul acestor sales funnels, nu mai mergi pe bâjbâite, ci te îndrepți cu pași siguri către obiectivele pe care ți le-ai setat. De ce? Pentru că ajungi să-ți cunoști mai bine prospecții, eliberându-te astfel de meteahna de a face presupuneri și a te baza în mod exclusiv pe ele.

 

Nu, oamenii nu se comportă „la modul ideal”. Nu, ceea ce-ți închipui despre ei cel mai probabil nu se pupă cu realitatea. Da, oamenii încă reacționează la publicitatea pe social media, doar că trebuie să știi cum să-i iei. 

 

Adică să le dai ce vor ei, nu ce crezi tu că vor/că le trebuie.

 

Totuși, ține cont că un astfel de funnel nu merge prea bine de unul singur: trebuie aliniat cu strategia generală de business și cu profilul de client (buyer persona). E schema finală în care să fixezi toate piesele puzzle-ului, e o hartă care te ajută să te orientezi prin hățișul publicității digitale.

 

Sales funnels înseamnă structură

 

Iar ăsta e ingredientul de bază atunci când dezvolți o afacere sau când scrii pentru ea. Știind prin ce etape trece o persoană oarecare până în momentul în care decide să cumpere de la tine, îți dai seama și de genul de conținut pe care trebuie să i-l oferi de-a lungul timpului. 

 

Știm deja că o muncă bine făcută e 99% transpirație și 1% inspirație. 

 

E valabil și pentru textele de business: o să ai de scris mult și bine și nimeni nu e în stare să fie inspirat 24/7. De aceea e nevoie de structură: ca să ai un colac de salvare pentru vremurile în care inspirația pur și simplu nu vrea să vină. Colega Monica spuna că secretul inspirației în content writing e researchul. Eu plusez și zic că, pe lângă research, ține de cât de structurat și de empatic ești. 

 

Sales funnels înseamnă că știi cine ești și cui te adresezi

 

Seth Godin spunea în „This is marketing”:

 

Nu poți fi totul pentru toată lumea.

 

Când faci un sales funnel, înseamnă că știi cine ești, ce reprezinți și cui te adresezi. Produsul sau serviciul tău răspunde unei probleme specifice pe care o are un grup bine definit. Îți știi oamenii, cu bune și cu rele, știi cum arată o zi din viața lor (adică ai datele demografice și psihografice), acum nu mai trebuie decât să-i atragi de partea ta.

 

Cum faci asta? Respectând funnelul și structura. Fără să arzi etapele, fără să te impacientezi, fără să încerci să le vinzi chestii cât încă nu-s pregătiți. Da, marketingul e despre a vinde. Dar e și despre a-ți eficientiza munca și a le intra oamenilor și-n inimă, nu numai în portofel.

 

În definiția celor de la Hubspot, marketingul înseamnă a le stârni oamenilor interesul în legătură cu produsul sau serviciul pe care îl oferi. Stories first, and offers after. Întâi conținutul, apoi afacerea.

 

În loc de concluzie

 

Se poate vorbi mult și bine pe tema asta. Dar consider că e suficient pentru moment. Atât mai am de adăugat: dacă vrei să știi cum faci un astfel de sales funnel pentru afacerea ta, îți las aici un articol de pe Crazy Egg. Iar dacă vrei texte de business care să se potrivească fiecărei etapă a pâlniei de vânzare, îți las aici scurtătura către noi. Cheers!