Nerds and Words

Promovare pe social media: Boost sau Ad?

Promovare pe social media: Boost sau Ad?

Video killed the radio star. Și Facebook a ucis reach-ul organic 🤭 Oops, am spus-o! Și probabil că o s-o mai spunem și cu alte ocazii. Am povestit în trecut despre cum să-ți faci o strategie de conținut pentru social media în 5 pași simpli sau despre ce-ți trebuie în cazul unei strategii de conținut pentru eCommerce marketing. Azi vom vorbi despre cum să faci ca eforturile tale să nu fie în zadar și să nu treacă neobservate, adică despre promovare pe social media. Când e cazul să bagi bani în postări și să le dai boost? Când e cazul să faci reclame și să le folosești pentru a-ți promova conținutul de pe pagină? Ce avantaje are opțiunea de boost și cu ce e diferită de crearea unei reclame? Care sunt opțiunile de targetare la fiecare în parte și așa mai departe. 

Iar pentru asta, l-am invitat pe colegul Radu, Social Media Managerul nostru, ca să facă lumină și să ne explice când și cum să băgăm bani în postări.

To boost or not to boost? This is the question

Când și cum folosim ad-urile? (Atât în promovarea companiei, cât și a conținutului)

Facebook Ads prezintă o serie de avantaje tehnice, cât și de marketing. Cât despre boosted posts, situația este puțin mai diferită.

Boost Post este cel mai simplu mod de a crea un ad targetat pe criterii de vârstă, locație, sex și interese.

 

Prin Facebook Ads Manager, opțiunile de targetare a reclamelor sunt infinit mai complexe decât prin Boost Posts. Pe lângă criteriile de vârstă, locație, sex și interese, Facebook Ads Manager oferă posibilitatea de a crea audiențe custom (personalizate) și lookalike (asemănătoare).

Pe scurt, o audiență custom permite personalizarea audiențelor pe baza persoanelor care au interacționat deja cu un business (au interacționat cu paginile de Facebook/Instagram, au vizitat site-ul anterior, au cumpărat de pe site, etc)

O audiență lookalike este o audiență formată din persoane care au interese/obiceiuri similare cu oamenii au interacționat, într-un fel sau altul, cu brandul tău. Mai multe despre audiențe găsești într-un alt articol în care am abordat pe îndelete acest subiect.

Facebook Ads oferă o paletă mai mare de opțiuni tehnice prin care un brand își poate îndeplini obiectivele de marketing online – reach, conversions, app installs, store traffic, video views, etc.

 

 

Prin Boost posts, opțiunile sunt foarte limitate.

Spre deosebire de Boosted Posts, Facebook Ads Manager ne pune la dispoziție o gamă mai variată de ad placements, unde putem testa și analiza îndeaproape care sunt acele placements spre care ar trebui să ne îndreptăm atenția atunci când facem un ad.

 

Facebook Ads:

Boosted posts:

Concluzie

Ne place sau nu, paid advertising-ul în social media este aici. Și este extrem de important în strategia oricărui business, iar alegerile pe care le facem în acest sens pot avea un impact major asupra acestuia.

Prin urmare, pentru reclame create și optimizate în favoarea businessului tău folosește Facebook Ads. Iar dacă ți se pare prea multă bătaie de cap, mergi pe mâna specialiștilor.


Articol scris de Irina Bădescu.

Curioasă și minuțioasă, Irina s-a îndrăgostit de comunicare și publicitate după 3 ani luni de științe politice. Îi plac Eugeniile, fotografia și pereții colorați ai Bucureștiului, a căror cronică o ține pe Instagram. Se consideră mai degrabă „storyteller” decât „content writer”, iar brandingul și psihologia consumatorului îi aprind întotdeauna „beculețele”. Când nu scrie, citește. Când nu citește, scrie. Are câte o memă sau o melodie potrivite pentru fiecare context și stare de spirit. Crede în puterea cuvintelor de a schimba lumea.