Nerds and Words

Publicul-țintă: Setarea audiențelor în Facebook Ads Manager

Publicul-țintă: Setarea audiențelor în Facebook Ads Manager

Publicul-țintă: Setarea audiențelor în Facebook Ads Manager

Într-un articol anterior, Radu, Social Media Managerul nostru, a povestit despre diferența dintre Facebook Ads și Boosted Posts și ne-a arătat cât de utile și variate sunt opțiunile de promovare prin Facebook Ads pentru un business.

Ei bine, astăzi trecem la o altă etapă importantă din procesul de promovare pe Facebook și vorbim despre audiențele setate în Ads Manager. Concret, vei afla care sunt modalitățile prin care poți ajunge la publicul tău țintă prin reclame, pe Facebook.

În primul rând, trebuie să știi exact cui te adresezi. Cine e publicul tău țintă, care este acel ”buyer persona” la care vrei să ajungi prin intermediul reclamelor pe Facebook. Conturează profilul clientului tău în detaliu: unde locuiește, ce vârstă are, care sunt interesele sale, care este stilul de viață care îl reprezintă, etc.

După ce ai stabilit acest aspect, urmează crearea propriu-zisă a audiențelor.

Tipuri de audiențe:

 

  1. Custom
  2. Lookalike
  3. Core

 

Audiențele custom

O audiență custom îți permite să targetezi persoanele care au interacționat deja cu businessul tău.

Spre exemplu, printr-o audiență custom poți targeta oamenii care ți-au vizitat site-ul, anumite pagini din site sau poți seta audiența în funcție de timpul pe care aceștia l-au petrecut pe site.

De asemenea, poți retargeta oamenii pe baza interacțiunii acestora cu aplicația, cu paginile de Facebook & Instagram, cu magazinul fizic, etc. 

Iată aici care sunt toate sursele puse la dispoziție de Facebook: 

Audiențele lookalike

Crearea unei audiențe lookalike poate fi un mod eficient prin care poți afișa reclamele oamenilor care sunt predispuși să interacționeze cu acestea. O audiență lookalike este formată din persoane care au interese/obiceiuri similare clienților tăi sau oamenilor care au interacționat anterior cu businessul tău.

Iată cum poți crea audiența lookalike:

Folosind acest tip de reclamă, poți targeta oamenii care au interese similare cu o audiență setată anterior. Spre exemplu, o audiență lookalike poate fi formată din persoanele care au interese similare vizitatorilor site-ului tău din ultimele 30 de zile sau celor care au cumpărat un produs/serviciu pe care îl oferi. 

Audiențele core 

Acest tip de audiență are rolul de a targeta oamenii în funcție de interese, demografice și comportamente.
Iată câteva exemple: un brand care vinde online produse pentru copii va putea targeta părinții care obișnuiesc să facă cumpărături online, un brand care vinde bilete la meciuri de fotbal va targeta fani ai fotbalului, un magazin online care vinde produse/servicii pentru o nuntă va targeta oamenii proaspăt logodiți, etc.

Când vine vorba despre audiențe, sky is the limit. Din fericire, opțiunile de targetare sunt foarte variate. E nevoie de timp, creativitate și curaj pentru a testa constant cât mai multe variante. În plus, nu uita că e necesar să fii la curent tot timpul cu trendurile ca să iei cele mai bune decizii pentru afacerea ta.


Dacă vrei să te concentrezi pe alte aspecte business-ului tău, scrie-ne pe salut@naw.ro și lasă-ne pe noi să te ajutăm cu promovarea pe Facebook.