Nerds and Words

Content Marketing Romania

Content marketing: ce e și de ce contează

 

Marketing prin conținut- content marketing sau inbound marketing. Se vorbește din ce în ce mai des despre conceptul ăsta și probabil nu știi unde să-l încadrezi. E bun, nu-i bun? Cui i se adresează? Ai cu adevărat nevoie de el sau e doar un trend trecător? În acest articol răspundem împreună acestor întrebări și înțelegem mai bine ce e marketingul prin conținut și cum ar trebui abordat.

 

Ce înseamnă marketing prin conținut?

 

Este o formă de marketing care se concentrează pe crearea, publicarea și distribuirea de conținut relevant pentru diferite categorii de clienți din mediul online. Cei de la Hubspot îl numesc inbound marketing și spun că acest tip de marketing se axează pe oferirea de soluții și de idei cu impact publicului tău țintă. Însă e o șmecherie aici: aceste soluții și idei sunt oferite gratuit, prin strategia de conținut (postări de blog, răspunsuri la întrebări frecvente, newslettere, ghiduri, white papers, e-bookuri etc.).

 

Ideea de bază în jurul căreia se construiește o strategie sănătoasă de conținut e aceea că nu-i suficient să aduci cât mai mulți oameni la tine pe site. De asemenea, călătoria nu se oprește odată ce unii dintre aceștia îți cumpără produsul sau îți folosesc serviciul. Tu trebuie să continui să le oferi o experiență de calitate, pentru a te convinge că vor reveni la tine ori de câte ori au ocazia.

 

De aceea, Hubspot a venit cu „rotița” inbound marketing, o reprezentare vizuală a acestei filosofii:

Content Markteing: Hubspot Flywheel

Credit foto: www.hubspot.com

 

De ce rotiță și nu clasicul „funnel” (pâlnia de vânzări) cu care suntem obișnuiți? Deoarece marketingul prin conținut e un efort constant, care nu se termină odată ce tu ai încheiat o tranzacție. O companie performantă se ocupă de nevoile și problemele celor care îi vizitează site-ul indiferent de partea „călătoriei cumpărătorului” în care se află.

Sales Funnel - Palnie de vanzari

Credit foto: www.goodtoseo.com

 

Pare contraintuitiv: de ce să investești atâta într-un om care e posibil să nici nu cumpere de la tine? Pentru că unui consumator îi trebuie în medie 7 interacțiuni cu brandul înainte de a se decide să cumpere ceva. Iar dacă vrei să fii sigur că va cumpăra de la tine, nu de la competiție, trebuie să îi oferi o experiență de calitate pe tot parcursul traseului lui.

 

De ce e important să faci content marketing?

 

  • Neil Patel ne spune că, spre deosebire de generarea de leaduri (lead generation), care înseamnă trezirea interesului unui potențial consumator în produsul sau serviciul tău, marketingul prin conținut le oferă din start ceva celor care prospectează piața, în loc să le ceară ceva. Asta îl face să fie mai eficient decât multe alte forme de marketing. Pe cât de mult se concentrează pe scoul final (vânzările), pe atât de mult se axează pe consumator și pe experiența lui.

 

  • Marketingul prin conținut îți aduce de 3 ori mai multe leaduri (consumatori interesați de tine și de produsul tău) decât reclamele plătite.

 

  • Potrivit Hubspot, marketerii care pun accent pe postările de blog și pe un calendar constant și consistent de content marketing au de 13 ori mai multe șanse să obțină un randament al investițiilor (ROI- Return On Investment) pozitiv.

 

 

  • Postările de blog sunt un mod extrem de eficient de a crea încredere în rândul consumatorilor. De ce e asta important? Pentru că majoritatea oamenilor sunt mult mai dispuși să facă afaceri sau să cumpere de la o companie în care au încredere.

 

 

  • Marketingul prin conținut este cu 62% mai ieftin decât marketingul tradițional și are rezultate mai bune atât la capitolul brand awareness, cât și pe partea de engagement, de fidelizare și de up-selling sau cross-selling.

 

  • Consumatorii se așteaptă la eforturi de personalizare din ce în ce mai avansate din partea companiilor de la care cumpără. Conținutul unic pe care îl publici la tine pe site e un mod eficient de a personaliza experiența consumatorilor. Cu ce te alegi tu din asta? Cumpărători mai mulțumiți, mai conectați cu brandul tău și mai dispuși să te recomande și altora.

 

  • Bătălia s-a mutat pe tărâmul experienței consumatorului. Zilele astea, e mult mai greu să te diferențiezi printr-un anumit produs, serviciu sau preț. Mult mai necesar și mai rentabil e să te concentrezi pe îmbunătățirea calității experienței pe care o oferi clienților. Asta poate însemna livrare mai rapidă, un sistem de asistență a clienților mai performant sau un site mai atractiv, cu conținut de calitate, care să răspundă mai bine nevoilor lor.

 

Cum ar trebui abordat marketingul prin conținut?

 

Întâi de toate, trebuie să îți cunoști bine nișa, cu competitori, clienți și nevoile lor specifice. E util să te uiți la felul în care face concurența marketing prin conținut, ca să îți faci o idee de temele care prind la public și să identifici oportunitățile. Adică să vezi unde s-a răspuns la întrebări, ce subiecte rămân neacoperite și unde te-ai descurca tu mai bine decât ei.

 

Dacă nu ai un blog, ar fi momentul potrivit să-l faci, indiferent de industria în care activezi. Fă-ți o listă de teme care ar trebui tratate și vezi cum le poți aborda tu, împreună cu echipa ta. Ia-o din aproape, în aproape, de la lucruri cât se poate de generale, care să îi intereseze și să îi educe pe cei care de-abia te descoperă. Mai încolo, poți intra din ce în ce mai adânc în detalii, devenind relevant și pentru cei mai inițiați, care caută informații mai amănunțite.

 

În funcție de natura afacerii tale, sunt o mulțime de tipuri de conținut care se comportă bine și îți aduc trafic și cititori:

 

  • Ghiduri rapide sau avansate
  • Noutăți din industrie
  • Articole care abordează trenduri și evoluții din domeniu
  • Conținut evergreen: orice tip de conținut care își păstrează valoarea de-a lungul timpului și care poate atrage utilizatorii în mod constant (sesiuni de Q&A cu experți din domeniu, e-bookuri, checklisturi, articole cu evoluția istorică a unui anumit trend/fenomen, tips & tricks, articole how-to)
  • Tutoriale (cum se folosesc mai înțelept și mai eficient produsele sau serviciile tale)
  • Infografice
  • Studii de caz 
  • Webinare 
  • Newslettere 
  • Interviuri cu personalități din industrie
  • Checklisturi
  • Podcasturi 
  • Articole sau clipuri DIY

 

Însă odată ce ai pornit un blog și ai stabilit subiectele care trebuie tratate, e contraproductiv doar să-l ții acolo și să postezi ocazional, când îți amintești de el. Un blog trebuie întreținut, updatat constant, iar articolele mai vechi trebuie aduse la zi ori de câte ori apare informație nouă. De aceea, dacă ești o firmă mică ce nu își permite să facă in-house o strategie de conținut și să se țină de ea, mai bine ar fi să apelezi la cineva care se ocupă cu asta.

In house sau outsourcing?

A face outsourcing către o firmă de copywriting și content writing nu înseamnă a face rabat de la valorile tale sau a renunța la ceea ce te definește pentru a îmbrățișa o abordare universală. Din contră: un content writer are în vedere nevoile tale specifice, dar și pe cele ale audienței atunci când creează conținut pentru blogul tău. Mai mult decât atât, prin natura muncii lui, știe mai bine decât oricine ce merge și ce nu, ce se potrivește în funcție de industrie și ce ton atrage mai mulți vizitatori și potențiali clienți.

 

La Nerds & Words, cu asta ne ocupăm zi de zi. Așa că dacă îți dorești să îți crești vizibilitatea în mod organic și sănătos, oferindu-le ăn același timp vizitatorilor o experiență de calitate, ne poți da oricând de veste și revenim îndată cu o ofertă personalizată. Poate tu nu ai timp să scrii săptămânal pe blog, dar noi da. 

 

Găsești aici mai multe detalii despre cum ne ocupăm noi de content marketing. Pentru orice altă informație, îți stăm la dispoziție cu drag și zel atât pe Facebook, cât și pe mail, după ce ne scrii câteva rânduri despre tine și nevoile tale în formularul de contact de pe site.