8 newslettere despre industria de comunicare - Nerds and Words

Nerds and Words

8 newslettere despre industria de comunicare

8 newslettere despre industria de comunicare

De ce newsletter

Ajuns de pe hârtie pe e-mail și WhatsApp (până în decembrie 2019), newsletter-ul sau buletinul informativ este o parte integrantă a comunicării unei companii cu clienții ei. Adică în scopuri de marketing – evenimente precum Black Friday, oferte și reduceri generale sau personalizate la anumite produse (aniversări).

Din observațiile mele, brandurile se folosesc de acest format de comunicare și pentru a oferi un discount sau extradiscount la gama lor produse și servicii pentru o comandă minimă.

Aici un studiu de caz poate fi iStyle România, care oferă abonaților noi o reducere de 50 de RON pentru o comandă de minim 500 de lei.

7 newslettere despre industria de comunicare

Înainte de toate, în spatele fiecărui newsletter trimis săptămânal sau lunar este multă muncă. Research, grafică, corectură, timp, uneori și bani investiți din propriul buzunar sau de sponsorii lui. Și încă ceva: nu știm cine – companie sau trust de presă – a trimis primul newsletter din România pe e-mail, dar Kaufland a fost prima companie care a comunicat cu clienții săi printr-un newsletter trimis pe WhatsApp.

Dar unora le place e-mail-ul:

Trimis săptămânal, acesta cuprinde articole din seria „Sunday’s Media Recap”, plus o sinteză lunară a celor mai importante evenimente din zona de media.

  • FOMO | Cristian Manafu

Probabil cel mai complex despre social media, marketing și advertising de la noi. Primești lunar informații despre știri și trenduri din social media, campanii, aplicații și tools, real-time marketing.
De menționat și sesiunea de tip Q&A –  de „marketing clinic” –  cu Bogdan Naumovici.

Aici avem și posibilitatea de a asculta newsletter-ul sub formă de podcast, dar doar în limba engleză.
Pe lângă cele menționate mai sus, alte subiecte sunt reclamele TV, tendințe în rândul consumatorilor și studii de piață.

Dacă marketingul prin conținut este printre superputerile tale, atunci trebuie să te abonezi la el. Newsletter-ul
vine săptămânal și are și grup pe Facebook.

Cred că este singurul newsletter de influencer marketing din România, nu știm dacă și cei de la 2Performant au unul dedicat.
Acesta cuprinde știri care au legătură cu acest tip de marketing – legislație, colaborări, infografice, trends -,dar și știri din social media.

Sub motto-ul „Filosofii relaxate despre hi-tech și omenire”, acesta este mai aproape de unul normal decât de unul de media.
Cuprinde informații legate de influencer marketing, statistici din social media, știință și tehnologie ori detalii pe care nu le vedem despre evenimentele care au loc.

Nu știu alții cum sunt, dar cei care fabrică știrile false merg pe principiu „Fake it until you make it”. Sper să apară un studiu care va spune că 1 din n știri false ajung în presa (inter)națională, unde sunt luate ca fiind adevărate.
Glumim. Acest newsletter prezintă știri despre știri false atât din România, cât și de pe plan internațional.

Conform descrierii, „e un distilat de informație pentru oameni ocupați; îl vei găsi în Inbox în fiecare luni dimineață”.
Newsletter-ul aduce cu el știri din zonele de interes ale publicului larg, dar apar și cele din comunicare.

Concluzie

„[…] content on social media has a longer shelf life than traditional media. People hold on to traditional newspapers for days, magazines for weeks, and DVDs for years, but content on social media is relatively permanent in that it is indexed to be searchable, copied, revis Aed, and shared with others and remains on the Internet virtually forever1.”
Așa și cu newsletterele de mai sus – avem arhivă pentru ele.

Bibliografie
1.Gangadharbatla, H. (2019). Social Media and Advertising Theory. In  R. Shelly & T. Esther (Eds.), Advertising Theory (pp. 403-404).Routledge