Nerds and Words

Rares Ciubotaru (Infosan): Ne alegem cu grija colaboratorii, joaca un rol esential in povestea Infosan

Într-una din zilele alea ploioase de București, am stat de vorba cu Rareș Ciubotaru, Director Executiv la Spitalul Infosan.

Pentru că deja lucrăm împreună de 4 luni de zile și am socotit că e vremea să afle și cititorii noștri ce înseamnă munca într-unul dintre cele mai bune spitale de oftalmologie din țară.

Și, la fel de important pentru noi, ce înseamnă eforturile de marketing și comunicare într-un astfel de loc, în care competența echipei e dublată de o comunicare atentă.

O comunicare defectuasa, grabita sau incompleta altereaza foarte mult calitatea serviciului medical, chiar daca medicul este competent. 

Așadar, la doar câteva scroll-uri distanță, Rareș – despre family business, orientarea permanentă către client și felul în care trebuie să-ți alegi colaboratorii.

 

De cat timp managiuesti Infosan si care sunt Top 3 invataminte pana acum?

Implicarea mea totala in povestea Infosan a inceput in urma cu 4 ani. De atunci am inceput a face schimbari in departamente nemedicale unde simteam ca putem sa oferim o experienta mai buna pacientului. 

Am inceput prin a aduce imbunatatiri in receptie, optica dar in si site-ul online a fost schimbat complet de atunci.

Principalele invataminte pe care le-am primit din experienta la Infosan pana acum sunt:

  1. Lucrul facut bine este mai stresant si dureaza de 2-3 ori mai mult, poate uneori si mai bine de atat, dar niciodata nu am regretat ca am alocat aceasta energie suplimentara pentru a face un lucru cu adevarat la inaltime.
  2. Oamenii sunt aproape imposibil de schimbat. Un om nepotrivit va ramane nepotrivit oricate sanse i-ai oferi. Daca dorinta de imbunatatire nu este puternica si nu vine din interiorul lui, nimic nu se va schimba.
  3. Rezultatele obtinute de o echipa este media rezultatelor fiecarui component din care este alcatuita. Daca fiecare om in parte este foarte bun in ceea ce face si are valori morale, rezultatul nu are cum sa fie altfel decat exceptional.

 

Faptul ca administrezi un business de familie vine cu surse in plus de stres sau provocari speciale?

Business-ul in familie vine cu multe provocari, dar daca acestea sunt gestionate cum trebuie are per total mult mai multe avantaje din punctul meu de vedere. Familia reprezinta un punct de sprijin pentru fiecare dintre noi (sau asa ar trebui sa fie). 

In business, datorita stresului continuu si a dinamismului pietei mi se pare cu atat mai important sa ai un punct de sprijin si cei din jur sa te poata intelege si ajuta la nevoie. Cu toate asta cred ca un business de familie vine foarte des cu provocarea rolului din care comunicam. 

Este foarte important ca atat noua cat si persoanei cu care vorbim sa ne fie clar din ce rol comunicam anumite idei. Altfel discutam daca vorbim de la sef ierarhic la subaltern si altfel discutam in familie sau intre prieteni. 

Daca aceasta diferentiere nu este clara si unul dintre noi poarta o anumita discutie din rolul de sef ierarhic si celalalt din rolul de sot/sotie, atunci lucrurile pot fi intelese foarte gresit, iar in cazul acesta si relatia de familie cat si cea de business sufera enorm.

 

Ce ti se pare important de spus despre comunicare in piata de medicina privata din Romania? Ce vezi in jur, ce-ti place, ce nu-ti place etc.

Mi se pare ca este foarte greu pentru oameni sa se informeze corect in mediul online. Orice simtome sau afectiun cauta, gasesc o cantitate de informatie foarte mare dar in acelasi timp si foarte generala si uneori contradictorie, mai ales ca in foarte multe cazuri acel articol nu este scris de un medic. 

Acest fapt creaza foarte multa anxietate in randul cititorului care poate sa il faca sa ia decizii proaste si sa reactioneze exagerat, mai ales daca este vorba de o problema serioasa in care acesta este foarte implicat. Fenomenul acesta este recunoscut de psihologi sub numele de cyberchondria.

Plecand de la aceasta lipsa de informare din surse de calitate am inceput de anul acesta sa facem lunar un eveniment live cu o anumita tema in care un medic super compentet raspunde intrebarilor puse de public si incearca sa clarifice cele mai multe intrebari legate de acel subiect. 

Astfel oferim posibilitatea pacientilor sa se informeze din surse cat se poate de verificate si in plus fata de asta sa puna intrebarile specifice lui la care sa primeasca raspuns in timp real.

 

Voi cum abordați eforturile de marketing? 

Comunicarea cu pacientul este foarte importanta, in special fizic, atunci cand acesta interactioneaza cu receptia, asistentii si medicul. O comunicare defectuasa, grabita sau incompleta altereaza foarte mult calitatea serviciului medical, chiar daca medicul este competent. 

Noi la Infosan punem foarte mult accent pe acesta comunicare si chiar recomandam pacientilor sa vina cu toate intrebarile pe care le au si sa le adreseze medicului in timpul consultului oftalmologic, astfel incat totul sa fie clar in momentul in care ei parasesc spitalul.

In ceea ce priveste prezenta online, mi se pare util ca aceasta sa existe si sa respecte valorile firmei, dar nu este o sursa reala de pacienti. Prezenta noastra online este sustinuta de proiectele educative pe care le avem si campaniile de informare a pacientilor. 

Mi se pare mult mai important ca pacientul sa stie cand trebuie sa vina la medic decat sa vina prea des sau sa amane pana cand consecintele sunt grave.


Care sunt criteriile și valorile după care vă alegeți colaboratorii?

Colaboratorii joaca un rol foarte important in povestea Infosan. De aceea ni alegem cu grija si cautam parteneriate de termen lung cu parteneri care impartasesc cat mai mult din valorile noastre. 

Primele 2 valori Infosan sunt Excelenta si Integritatea. Fara aceste doua valori nu am fi reusit sa avem niste servicii medicale care sa se diferentieze de restul serviciilor din piata, acestea fiind adanc inradacinate in toate serviciile oferite de Infosan.

In ceea ce priveste partenerii, ne uitam ca serviciile acestora sa fie la nivel de excelenta si sa fie niste persoane integre. 

De asemenea modul in care acestia comunica cu noi si cum rezolvam impreuna anumite probleme ce apar pe parcurs sunt o componenta importanta pe care o cautam la partenerii nostri. 

In ceea ce priveste colaborarea cu Nerds & Words, totul pana in prezent a fost conform asteptarilor si standardelor noastre.