Newsletter-ul este un instrument de vânzare directă care încă funcționează, dacă este utilizat corespunzător.
Dincolo de respectarea politicilor de protejare a datelor cu caracter personal (GDPR), de frecvența email-urilor transmite, ora la care sunt expediate și optimizarea design-ului grafic pentru orice dispozitiv de accesare și pentru orice serviciu de email, contează conținutul și mesajul transmis.
Nerds & Words încurajează utilizarea dozată a newsletter-ului – atunci când ai, într-adevăr, un mesaj important de transmis. Email marketing-ul se poate face constant, conform unui calendar prestabilit, însă conținutul trebuie să fie în permanență atractiv și suficient de puternic încât să genereze conversii.
Conținutul de Newsletter trebuie personalizat
Să spunem că există o bază de date de 10.000 de abonați și dorim să creăm conținut de newsletter interesant pentru ei. Știm că cei 10.000 de abonați au comportamente și interese diferite, drept pentru care o decizie înțeleaptă ar consta în segmentarea bazei de date și dezvoltarea de conținut specific, personalizat/baze de date mai mici.
Aici intervine rolul unui copywriter
1. Analizează și conturează tipologii de clienți – în urma segmentării datelor, copywriting-ul poate fi adaptat în funcție de caracteristicile difinitorii ale fiecărui segment, ținând seama de interconectivitatea cu platformele social media și retargetarea informațiilor din website referitoare la traseul utilizatorilor.
2. Propune variante de conținut/segment targetat – Mesaj personalizat și specific, direct corelat cu acțiunile întreprinse de segmentul targetat.
De exemplu, un segment din baza de date de 10.000 de abonați poate fi reprezentat de femei cu studii universitare, care au abandonat coșul de cumpărături în ultimele 15 zile.
Email marketing-ul funcționează atât timp cât abordarea este cea potrivită. Spre deosebire de campaniile de marketing întreprinse în social media, newsletter-ul trebuie să aibă o abordare personală, comunicarea se realizează țintit – altminteri, nu vom face decât să creștem rata dezabonărilor!
Email-uri simple și corect scrise
Conținutul email-urilor transmise trebuie să fie cât mai concis. Abonații tăi își împart ziua în sute de task-uri, responsabilități și timp liber. Asigură-te că le captezi atenția și crești rata de deschidere a email-urilor transmise de la o expediere la alta. Acesta este un indicator cheie care-ți confirmă că abonații apreciază și parcurg textul transmis.
Automatizarea sistemului de transmitere a email-urilor și grafica utilizata nu mai reprezintă o problemă. Există în piață o multitudine de instrumente și servicii integrate de email marketing. Acordă o atenție aparte conținutului newsletter-ului pe care îl livrezi și asigură-te că te afli în lista preferințelor abonaților tăi.
Evident, bunele practici și secretele unui newsletter livrat în mod corect vin la pachet cu specificul fiecărui business. În câteva constante există, indiferent de zona în care activați. Iar tema această temă numită ”newsletter” este abordată pe larg în tot internetul.
Nu uita, deci, că nu doar social media și SEO vând bine, ci și bătrânul email, dacă e folosit deștept.
Cunoaștem echipa All.Farm încă de când afacerea lor era în stadiul de proiect. Ne-am conectat, am comandat un coș plin cu bunătăți, iar restul e istorie: livrăm conținut de calitate pentru newsletterul și campaniile lor de e-mail marketing.
Telecomul este cel mai important domeniu tehnologic al planetei. Pentru că fără rețele de telecomunicații, toate celelalte imperii industriale s-ar putea prăbuși într-o singură zi. Hai, două. Pentru Titan, facem email marketing, din 2019 încoace.