Image Alt

Comunicate, articole de presă, advertoriale

 /  / Comunicate, articole de presă, advertoriale

Există texte special dedicate scopului de comunicare, în mod eficient, cu actualii sau viitorii clienți.

Acestea se impart în comunicate de presă, articole de presă și advertoriale.

Comunicatele și articolele de presă


La rândul lor, comunicatele de presă pot fi structurate în comunicate de informare, de invitație, de anunțare, de reamintire și de răspuns. Comunicatul de presă are o structură aparte care trebuie respectată, iar frecvența de transmitere este, de asemenea, importantă. Moderația este cheia. Comunicatele se transmit conform unui time-frame, în funcție de tipul lor; și cel mai important de reținut: au scop pur informativ, de inters pentru consumatori.


Acest tip de text poartă denumirea de comunicat de presă, dintr-un motiv ușor de intuit: așa cum îi spune și numele, el trebuie preluat de presă. De aceea trebuie știut că textul construit trebuie să aibă caracteristicile unei știri. Ei bine, nu oricine poate ticlui un text astfel încât să fie perceput drept o știre. Iar cel mai bine se pricep specialiștii în relații publice. Prietenii de la Ctrl-D au un material cuprinzător despre cum să scrii un comunicat de presă.

Advertorialele

Spre deosebire de comunicatele și articolele de presă, advertorialele pot fi scrise cu scop publicitar și nu doar informativ. Conținutul unui advertorial poate fi suplimentat cu imagini, elemente grafice, material video etc.

Însuși numele acestui tip de material permite publicarea lui în presa scrisă, dar cu scopul de a promova o firmă, un produs sau serviciu. Advertorialul este format din cuvintele: “advertising” și “editorial”. Spre deosebire de un anunț publicitar limpede, advertorialul trebuie să îmbrace mesajul publicitar într-un conținut editorial.

La fel ca în cazul comunicatelor și articolelor de presă, scrierea de advertoriale presupune respectarea anumitor standarde cunoscute de specialiștii în domeniu. Campaniile de advertoriale contribuie semnificativ la optimizările de tip SEO pentru website-ul tău. Dacă ai citit până aici, probabil că te întrebi cum anume contribuie.

Ei bine, advertorialul conține, de cele mai multe ori, cel puțin un link în spatele unui cuvânt cheie de interes pentru afacerea ta. Sau în spatele unui video sau a unei fotografii, la click-ul căruia cititorul este automat direcționat în website-ul tău. Dacă publicația în care a fost expus advertorialul are o autoritate suficient de bună, Google va aprecia pozitiv că respectiva publicație “te menționează” și redirecționează trafic către tine. Astfel, efortul acesta va contribui la creșterea poziției propriului website în căutările Google.

Scrierea de advertoriale trebuie să se facă natural și constant, pentru o creștere SEO sănătoasă. Google nu apreciază practica achiziției de advertoriale în masă. Dacă decizi ca într-o lună să achiziționezi 20 de advertoriale pentru o creștere SEO agresivă, iar în lunile care urmează hotărăști să nu o mai faci, tot efortul este în defavoarea ta și vei fi sancționat prin scăderea poziției organice.

Ai nevoie de ajutor în ceea ce privește scrierea de communicate, articole de presă advertoriale sau texte de blog? Copywriterii NAW îți stau la dispoziție. Mai întâi cu o cafea, iar apoi, la treabă!

toyota

Toyota nu are nevoie de vreo prezentare, dar asta nu înseamnă că nu are nevoie nici de conținut fresh și atrăgător. Așa că agenția de nărzi asta a livrat în comunicatele de presă ale Toyota Material Handling.

Scrie-ne un mesaj cu nevoile tale și revenim rapid cu sfaturi și o ofertă