Valori în business - chiar contează? - Nerds and Words

Nerds and Words

valori 1

Valori în business – chiar contează?

Azi discutăm despre valori și cum ele schimbă percepția publică, motivația angajaților și comunicarea.

 

Fiindcă prima jumătate a anului a adus asupra sa o multitudine de probleme, am avut ocazia să vedem ce businessuri au fost incurajate, sau, deopotrivă, criticate în contextul comunicării cu audiența.

Putem observa cum anumite branduri sunt, în general, apreciate pentru eforturile lor de comunicare, pe când altele sunt judecate aspru la tot pasul.

Care este diferența? Este vorba de un ghinion, un public imatur sau de ceva mai profund?

Analizând situația, am ajuns la o concluzie – percepția publică, chiar și după eforturi fenomenale de marketing, se rezumă la un singur adevăr fundamental: valorile companiei.

 

Astăzi discutăm despre valori în business: despre cum schimbă ele flow-ul de muncă al angajaților și despre cum comunicarea este percepută diferit. 

 

În primul rând, ce sunt valorile unui business și cine le determină?

Valorile unei companii sunt reprezentate de credințele, filosofiile și principille pe care se bazează acțiunile unei afaceri. Aceste valori impactează felul în care echipele sunt construite, în care angajații sunt trainuiți și modul în care conflictele sunt soluționate, atât intern, cât și extern. 

Se spune că nu e bine să combini viața personală cu cea profesională, însă în discuția despre valori e greu să nu ajungi la niște similitudini palpabile: așa cum tu, ca individ, ai un set de valori pe care îți bazezi existența, așa ar trebui să aiba și afacerea ta.

Câteva exemple de valori de business sunt:

  • Integritate;
  • Onestitate;
  • Încredere;
  • Pasiune;
  • Învățare continuă;
  • Asumare;
  • Responsabilitate socială;
  • Diversitate;
  • Inovație;
  • Simplitate;
  • Muncă în echipă;
  • Șanse egale.

 

Aceste principii de bază ale unei firme sunt determinate încă din tânăra pruncie, și funcționează ca un ghid pentru toate deciziile, mici sau mari, ce urmează a fi luate de-a lungul timpului.

Numai după ce veți avea ocazia să discutați cu un corporatist supărat pe faptul că e obligat să recite Credo-ul firmei pe de rost, veți înțelege cât de în serios sunt luate aceste practici de incentivare și organizare.

 

De ce avem nevoie de valori în business?

După cum am menționat și mai sus, valorile ajută, în primul rând, în oferirea unei direcții clare pentru companie. Indiferent că businessul își schimba complet conducerea, piața de desfacere sau catalogul de produse, valorile de bază vor rămâne un far în oceanul furtunos al capitalismului.

Studiile arată că majoritatea angajaților nu înțeleg care sunt valorile de bază ale companiei pentru care lucrează, ceea ce duce la o comunicare mai proastă, frustrări personale și alte neînțelegeri cauzate de lacune în înțelegerea scopului final. 

Nu în ultimul rând, valorile sunt relevate în eforturile de marketing ale companiei. Fie că este evident sau nu, publicul țintă este atent la acțiunile ce determină valorile de bază ale unei companii.

Așa cum am văzut în scandalul Google sau în cazul brandurilor care încă testează pe animale, lipsa unor valori bine implementate și respectate poate duce la pierderi financiare, nu doar la neînțelegeri în cadrul companiei. 

 

Valorile și marketingul

De ce anumite branduri sunt, în general, susținute atunci când se implică în probleme sociale, pe când altele au de pierdut masiv în urma unor astfel de afirmații? 

Din nou, răspunsul se ascunde în spatele valorilor. Mai exact, sunt câtiva factori de luat în considerare:

Antecedente

Este greu să crezi că Victoria’s Secret ține la drepturile persoanelor transcender, uitându-te la istoricul lor. La fel cum, din contra, vei crede că Happy Hippie Foundation vorbește serios când spune că susține comunitatea LGBTQ+. 

De aceea, prima lecție este una simplă, însă severă: valorile trebuie respectate mereu, fără excepție. O singură abatere de la regulă și brandul tău poate avea de suferit pentru mulți ani. 

Activități caritabile în afara crizei

Jos pălăria – e foarte bine să donezi pentru o mișcare civică atunci când pâinea e tocmai scoasă din cuptor. E reclamă bună, aduce clienți noi, e frumos. Însă nu este îndeajuns.

Pentru a consolida imaginea companiei tale în concordanță cu valorile pe care le promovează, este important să implici businessul în activități de caritate și când lucrurile par în regulă. Când nimeni nu te bagă în seamă. Când nu există cine știe ce oportunitate de reclamă. 

Găsești o listă cu inițiative super faine on-going, aici

Cuvinte vs. fapte

Ultima dar nu cea din urmă, investiția în fapte. Este relevant să postezi despre cum susții campania X și Y, însă până la urmă, publicul te va judeca după fapte.

Dacă te rezumi doar la poze frumoase și cuvinte bine calculate, vei primi susținere, sigur – însă joci la risc, pentru că lumea vrea să vadă schimbare, mai ales în cadrul generației Z.

Prin urmare, nu uita: atunci când vrei să îti exprimi susținerea, ai grijă să o faci credibilă cu acțiuni concrete.

 

Concluzii

La baza oricărei companii de succes există un set bine definit de valori. Fie că ai un business mic, mediu sau mare, este vital să știi de ce faci ceea ce faci și cum vezi impactul muncii tale asupra societății.

 

Dacă lista ta de valori e completată, însă nu știi cum să o scoți în lume, lasă-ne pe noi să te ajutăm. Scriem content fain, în concordanță cu principiile tale de bază. 

Hai să ne auzim!