Nerds and Words

SEO Copywriting

SEO copywriting: 3 noțiuni esențiale

Tuturor ne este frica de a treia, a patra sau următoarele pagini Google. Poate a doua pagină o mai vizităm de curiozitate, dar mai departe nu riscă nimeni.

Ne-am luat inima în dinți și am făcut o verificare. Da, există articole și site-uri care au ajuns chiar și acolo. 

Dar noi nu ne dorim asta. Atunci când scriem texte pentru site (bloguri, descrieri de produs, landing page-uri de vânzare etc.), vrem ca rezultatul muncii noastre să fie văzut de cât mai mulți oameni și să apară în primele poziții Google. Iar ulterior, să genereze vânzări.

Astfel, trebuie să ne asigurăm că facem SEO Copywriting.

 

Ce este SEO Copywriting?

În caz că noțiunea de SEO nu îți este încă familiară, să știi că am scris un articol despre ce este și de ce ai nevoie de el – îl poți accesa aici.

Pe scurt, SEO Copywriting reprezintă scrierea de texte pe site, optimizate și pentru motoarele de căutare, care îl determină pe cititor să facă o acțiune. 

Ca să poți scrie texte care generează rezultate și duc site-ul în primele poziții Google, trebuie să înțelegi mai întâi cum funcționează algoritmul său.

 

Google Ranking Factors

(sursa: Mike Khorev)

 

Poți observa că elementele de conținut și interacțiune au cel mai mare procent în algoritmul de ranking Google. Asta se traduce în ce și cum scrii pe site-ul tău sau al clientului. 

 

3 reguli nemuritoare de copywriting „optimizat”

 

1. Research de cuvinte cheie pentru SEO (Keywords Research)

Probabil cea mai eficientă și totodată omisă etapă din tot acest proces este research-ul și stabilirea cuvintelor cheie.

Un copywriter iscusit știe că trebuie să vorbească pe limba audienței lui. Așadar, ca să poți face asta, trebuie să știi ce cuvinte folosește. Acele cuvinte pe care publicul tău le folosește când caută informații, produse/servicii din domeniul tău.

 

Uite în ce constă pe scurt procesul de keyword research:

 

  • Formulează într-un document propriul mission statement al afacerii;
  • Plecând de la el, notează cuvintele cu care vrei să fie asociat brand-ul tău;
  • Analizează informațiile pe care le ai deja de la clienți – recenzii, întrebări, comentarii, mesaje;
  • Dacă ai deja un website de ceva vreme, folosește Google Search Console ca să vezi pe ce cuvinte cheie apari deja;
  • Folosește un tool pentru keyword research (Recomandăm Ahrefs sau SEMRush);
  • Analizează detalii precum volumul de căutare și dificultatea;
  • Fă o listă în care pui împreună cele mai relevante cuvinte, împreună cu cele alese la început;
  • Împarte cuvintele pe topicuri.

 

Dacă vrei sa aflii tot ce înseamnă partea de Keywords Research, cei de la Ahrefs au un ghid complet despre asta. 

 

 

 

2. Optimizarea SEO 

Există două tipuri de optimizări SEO: 

  • SEO On-Page (ce se întâmplă pe pagină)
  • SEO Off-Page (ce se întâmplă în afara paginii)

În articolul de față ne vom axa pe partea de on-page. Asta înseamnă să respecți niște reguli de redactare, să folosești cuvintele cheie reprezentative pentru ce oferi și foarte important: să le pui unde trebuie. 

Dacă optimizezi pagina și conținutul ei, îl faci pe Google să înțeleagă despre ce este vorba acolo.

Contează așa mult? Da, 35% din calitatea site-ului tău este determinată de on-page SEO.

Acum că ai înțeles cam ce presupune acest proces, folosește acest checklist de optimizare SEO On-Page data viitoare când te apuci de treabă:

 

  • Titlu și subtitluri – folosește cuvântul cheie, menține-l cât mai scurt
  • Meta-descrierea (descrierea de sub titlu care apare pe Google) – include și aici cuvântul cheie, folosește un apel la acțiune pentru a mări rata de click
  • Conținut text – folosește cuvântul cheie (nu obsesiv) și sinonime la începutul paginii, la mijloc și la final
  • Timp – mărește timpul petrecut de cititor pe site prin introducerea de conținut media (GIF-uri, imagini, clipuri) sau prin trimiteri către alte pagini din site-ul tău;
  • Conținut media – include cuvântul cheie în denumirea fișierului, în atributul ALT (Text Alternativ), 
  • Link – asigură-te că ai introdus cuvântul cheie și ca este cât mai simplu (extra tip: folosește “-” pentru a despărți cuvintele)

 

 

3. Relevanța conținutului în SEO copywriting

Uite o altă regulă de aur pentru orice SEO Copywriter: Scrie pentru cititor, nu pentru motorul de căutare. 

Mai mult de jumătate din cititori, stau sub 15 secunde pe pagina ta. Astfel, trebuie să le oferi ceva cu adevărat atrăgător. 

Cum am zis mai sus, trebuie să vorbești pe limba lui, cu cuvintele lui și să găsească relevanță în ce citește. 

Ce înseamnă relevant?

 

SEO Copywriting Content Relevance

(sursa: Designlab)

 

Textele de pe site trebuie să rezolve o nevoie sau o dorință, să ofere răspunsuri, să rezolve probleme, să se potrivească intereselor și să ofere soluții. 

Ca să te pui în pielea personajului, caută un site despre orice te pasionează pe tine, mergi pe primele rezultate și vezi dacă pleci de acolo lămurit.

Poți vedea aici alte bune practici despre cum să-ți transformi site-ul dintr-unul plictisitor, într-unul atractiv.

 

Așadar, acestea ar fi noțiunile esențiale de SEO Copywriting pe care ar trebui să le știi.

Îți recomandăm să salvezi checklist-urile pentru data viitoare când te apuci de treaba, ca tot procesul să fie limpede. 

Noi, la Nerds & Words, cu asta ne ocupăm. Dacă ai nevoie de cineva cu condei, care să scrie atât pentru SEO, cât și pentru tine, dă-ne un semn aici.

 

Material scris de Cristian Niță

Curioasă și minuțioasă, Irina s-a îndrăgostit de comunicare și publicitate după 3 ani luni de științe politice. Îi plac Eugeniile, fotografia și pereții colorați ai Bucureștiului, a căror cronică o ține pe Instagram. Se consideră mai degrabă „storyteller” decât „content writer”, iar brandingul și psihologia consumatorului îi aprind întotdeauna „beculețele”. Când nu scrie, citește. Când nu citește, scrie. Are câte o memă sau o melodie potrivite pentru fiecare context și stare de spirit. Crede în puterea cuvintelor de a schimba lumea.