Povestea ROI-ul și a PPC-ului. Ce putem învăța de la experții în Google Search? - Nerds and Words

Nerds and Words

Povestea ROI-ul și a PPC-ului. Ce putem învăța de la experții în Google Search?

Din Oceanul Pacific, a ieșit un Pay-Per-Click, și pe coada lui scria, Return On Investment dumneata!

La ce e bun PPC-ul sau, cu alte cuvinte, la ce sunt bune campaniile pe Google Search și cum ajută ROI-ul? Ei bine, nimic complicat, cresc rata de conversie pentru vânzarea de bunuri și servicii. Dacă sunt făcute cum trebuie, evident. Nu voi intra în detalii stufoase legate de structura lor, de alegerea bunurilor și a serviciilor din portofoliu care au volum de căutare mai mare, de cuvintele-cheie care trebuie rafinate pe măsură ce este optimizată campania. Despre Google Ads s-a mai scris, de la A la Z.

Ceea ce nu s-au scris, în schimb, sunt poveștile despre ROI și PPC adunate din folclorul experților în Google Search: fie antreprenori cu business-uri dedicate, fie scriitori în domeniul marketingului, fie speakeri internaționali în aspecte de PPC. Vom începe cu poveștile despre scriitură, pentru că așa se poartă la Nerds and Words. Ce poate face un copywriter bun ca să își perfecționeze anunțurile pe Google?

Copy-ul trebuie să mute focusul de pe produs (sau de pe caracteristicile sale) pe beneficiul pe care acesta îl oferă. Și nu e lucru ușor de făcut, mai ales în atât de puține caractere. Cu alte cuvinte, la fel cum a spus și Perry Marshall, nimeni nu vrea să cumpere un burghiu de dragul burghiului. De fapt ai nevoie să dai găuri cu burghiul.

Același lucru se poate zice și despre mașini. Nimeni nu vrea să cumpere o mașină, ci își dorește mobilitate și/sau statut. Nimeni nu își dorește materiale de construcție, ci să înceapă un nou capitol din viață într-o reședință pe care s-o numească „acasă”.

Exercițiul acesta poate continua la nesfârșit, dar pare surprinzător că mulți copywriteri uită de aspectul menționat mai sus. Uneori accentul pe beneficiul adus de produs poate fi tocmai cel care diferențiază un anunț bun de restul anunțurilor. Sigur, specificațiile pot fi menționate și ele în descrierea anunțului, dar ceea ce contribuie mai mult la decizia de cumpărare este landing page-ul campaniilor. Abia în această etapă se face loc pentru convingerea potențialului client pe cale rațională. Cuvintele cheie sunt cruciale pentru o campanie Google Ads de succes. Ele trebuie să se racordeze la căutările utilizatorilor pentru a crește în ranking-ul Google Search.

În ce privește bucătăria landing-page-urilor, aici trebuie să fie servite cel puțin două feluri. Ați ghicit, mă refer la A/B testing. Tim Ash susține că partea de testare a LP-urilor nu ar trebui să aibă un buget fix. În viziunea lui, bugetul trebuie optimizat în funcție de oportunitățile care se ivesc. Altminteri, un buget fix pentru PPC nu garantează decât plafonarea ROI-ului.

Pentru industriile care au avut de câștigat de când a început pandemia (cum sunt Pharma, FMCG, fashion-ul, lifestyle-ul indoors și ecommerce-ul), dar nu numai, adaptarea campaniilor de Google Search la noul context a devenit un must have. Cel puțin așa zice Lisa Raeshler. Cum a schimbat pandemia campaniile de PPC? Iată câteva trenduri:

  • Eliminarea CTA-urilor care îndemnau la vizitarea magazinelor fizice
  • Includerea informațiilor referitoare la transport, mai ales acolo unde este gratuit sau rapid
  • Includerea orelor de lucru și orice deviere de la programul obișnuit
  • Includerea informațiilor de ridicare a cumpărăturilor direct din mașină

Sigur, pentru un neinițiat, a optimiza sau a scrie campanii de PPC poate părea o muncă de roboțel, să-i zicem. Deși e clar că automatizarea va schimba procesul de optimizare pentru agenții și clienți, Samantha Noble, ne asigură că orice soluție de automatizare prin AI nu va înlocui niciodată nevoia unei interacțiuni umane cu campaniile de Google Search. Așa că dacă doriți ca anunțul din ocean să-și lege armonios povestea de ROI-ul dumneavoastră, va trebui în continuare să nu neglijați agenția sau colaboratorii interni cu care lucrați sau urmează să colaborați.

Cam atât din folclorul recent al experților internaționali în PPC. Vă invităm între timp să ne scrieți până la următoarea șezătoare!