Nerds and Words

Love at first site 

Atunci când nu ești prins în focurile lui a face (sau ale a-facerii, cum îmi mai place să zic), vei ajunge să te gândești la de ce-ul din spatele lui a face. De ce fac ce fac?

De ce fac ce fac așa cum fac? Ce pot face mai bine – pentru mine, pentru alții?? Sau, și mai simplu, dacă lucrezi de acasă de ceva timp, ajungi sa te întrebi: ce sa mai fac?…

Deși răspunsurile întrebărilor ăstora variază în funcție de experiențele fiecăruia dintre noi în parte, există un numitor comun: odată ce și-au găsit răspunsul, în general vor naște o altă întrebare, poate pe cea mai importantă: cum să fac mai bine ceea ce deja fac? În cazul nostru, la Nerds & Words, content writing, copywriting și social media campaigns.

Răspunsul e: încetinind puțin ritmul și ascultând de useri. De fapt, de tine.

Si tu ești un user.

Un user în căutarea altor useri

Stai pe internet. Ești un user.

User-ul intră pe un site. User-ul iese de pe alt site.

De ce intră, de ce iese?

Câte tab-uri de-ale userului rămân deschise la finalul zilei și câte linkuri dă user-ul mai departe, eventual însoțite de un simplu, dar plin de efect, “Uite, alt user, ce mișto!”

Ok, intratul pe un site e partea ușor de explicat. Există o nevoie. De informare în vederea unui răspuns sau a unei achiziții, în principal. De pierdere a timpului la granița dintre util și plăcut, în general. Când pentru a-ți satisface nevoile de informare opțiunile sună un prieten sau fă 50-50 dau greș, cel mai probabil îți vei lua telefonul/tableta în mână sau te vei îndrepta spre desktop/laptop. După obișnuință. Vei folosi motorul de căutare al unui browser (deja se vede cât de serioasă e treabă cu site-urile dacă au deja, de zeci de ani, motoare). Vei fi asaltat de o tonă de site-uri, ordonate după cum o ști Google. (sau, cum știm noi, la Nerds & Words, ordonate după nivelul de SEO al paginii. Search Engine Optimization). Gata, ești pe un site care poate va oferi un răspuns întrebărilor tale.

În regulă, acum ce te face să ieși de pe site-ul ăla? Faptul că, în cel mai bun caz, ți-ai rezolvat dilema. Dar dacă tot nu… aici poate e mai dificil de răspuns, dar răspunsul stă clar în zona conținutului de calitate care e crucial pentru UX, automat, și pentru UI. Confuz? UX înseamnă user experience, tot ce îți face interacțiunea cu site-ul (sau produsul) cât mai plăcută. UI înseamnă user interface. Se ocupă de cum arată un site, la nivel grafic, și de cum se comportă un site, la nivel de interfață. Arată cât de intuitiv este. La Nerds & Words, ne place să ne ocupăm de conținutul de calitate. Mai exact, scriem și rescriem fix acele părți care, atunci când sunt apăsate butoanele UI-ului, fac pagina să fie… interesantă. Te ajutăm să rămâi și să înțelegi. Rămasul este important, e un win-win, deoarece dacă ieși…

Un client în căutarea altor useri

…vei accesa al doilea site din listă. Apoi pe al treilea. Știm cu toții că Google Search-ul poate genera sute sau sute de mii de pagini de rezultate, așadar, cum ai ajuns tooooocmai la pagina 30, usere? Glumim, credem că extrem de puțini ajung la pagina 30 a unei căutări. Dar știm și de ce. Pentru că existăm noi, care putem scrie pentru site conținut optim, de calitate.  Beneficiind de serviciile noastre, site-ul tău ar putea în câteva luni să se cațere înspre primele 10 pagini ale căutărilor. Sau primele 3. Poate chiar prima. În orice caz, nu ajungeți pe pagina 30, nici ca site, nici ca user.

Ce îl face, deci, pe un user al anului 2020, trecut prin atâția ani de internautică, să îți ofere mai degrabă ție atenția, dragă client, prin răspunsuri tactile? Directe sau indirecte, clickuri sau degete. Cum procedezi dacă site-ul tău este mult prea complex și vast la nivel de conținut, cum te descurci cu toate câte ai deja pe cap în încercarea de a face userul să-ți dea bookmark? Sau și mai bine, dacă site-ul oferă opțiunea, să dorească să rămână și să-și facă simțită prezența în viitor prin a-și crea un cont?

Nevoia de servicii de specialitate când vine vorba de a crea un site (și, de ce nu, a-l și menține) este mai mare ca niciodată în zilele noastre. A crea un site a devenit o chestiune care ține de limbaj interuman digitalizat. Îți trebuie experți. În tăcerea clickurilor, există o comunicare foarte intensă între user și site. Mouse-ul devine un metronom care măsoară interesul utilizatorilor. În cadrul acestui limbaj care încă din trecut a devenit viitorul, există niște reguli în jurul cărora se scriu mii și mii de articole despre content writing. Există niște oameni care fac treaba asta cu rescris site-uri încă de când a apărut internetul, zeci, sute de mii, există echipe întregi pe tot globul a căror pasiune este content-ul scris. Printre care și noi.

Trei sferturi din utilizatorii de internet citesc bloguri în mod regulat, așa cum am explicat și noi, într-un articol precedent, unde vorbim și despre nevoia de a te diferenția. Printr-un anumit produs, serviciu sau preț. Vorbim despre originalitate. ajută enorm în acea căutare a diferențierii și personalizării conținutului tău. Adăugăm și faptul că nu dăm din coate că să ajungem în față. Decât textual.

Bun, acum, exact ca în cazul ordinii căutărilor, cum ajungi să alegi o astfel de echipă? Prin a te asigura că vei avea de a face cu niște content writers de profesie, unii care știu:

  1. Să asculte cu atenție clientul.
  2. Să aibă mai mult decât un tone of voice în ei.
  3. Să respecte existența regulilor de SEO. Automat, să le și aplice.
  4. … să știe că există loc de joacă între aceste reguli.

La Nerds & Words, știm să ne jucăm. Serios.

Și tocmai în joaca asta se naște acea chimie dintre atenția din spatele ochilor și sticla monitoarelor. Acel vreau să rămân, vreau să recomand, vreau să îi ajut pe alții cum am fost ajutat și eu…

Dă-ne un semn, hai să vedem de ce ai nevoie!