Există o descriere pentru orice produs - Nerds and Words

Nerds and Words

Există o descriere pentru orice produs

Chiar și o descriere pentru aer?

Eu, unul, sunt sătul să aud despre “cele mai fresh haine” și despre “cele mai cool gadget-uri” sau despre “singurul X care e pe bune”. Sătul mi-s și de tranziția de la reclamă la antireclamă și de teoriile practice despre cum antireclama e noua reclamă, dar după un timp, reclama redevine singura nouă reclamă pe bune.

Din punctul meu de vedere, toate descrierile de genul celor de mai sus au devenit redundante. Există doar ca să umple un gol care nu poate fi gol în marketingul unui produs. Golul este singurul care nu e nici reclamă, nici antireclamă. Până la noi teorii la fel de practice. Ideea ar fi că în ziua de azi, totul deja funcționează, doar că funcționează mai bine sau mai puțin bine. Funcționatul (sic) rău nu prea mai există, trăim în lumea tuturor posibilităților. Toate ființează și funcționează simultan. Produsele se vând pe bandă rulantă, contează doar cât de repede rulează banda. Exista piețe și nișe, culoare și tuneluri pentru orice ai dori să vinzi.

Pentru orice. Chiar și pentru aer.

 

 

Da, mulți oameni au reușit deja să vândă mult aer în alte țări. În recipiente de plastic. Atât de mare e nevoia uneori, că salvarea poate să vină chiar și în recipiente damnabile. Cred că tocmai aici se naște partea interesantă: cum ajungi să vinzi ceva comun mai bine decât alții? Ceva îmi spune că aer și alte produse verișoare sunt cam peste tot, în sute, mii sau sute de milioane de exemplare și alternative posibile. De ce ajungi să iei X și nu Y? Nu, greșesc. Cum ajungi să te lași convins să iei Y în loc de X, mai ales dacă X e tot ce ai cunoscut până în acel moment?

Cum ajungi să-ți schimbi aerul? 

Cred că tocmai printr-o descriere realizată inteligent. Să respirăm adânc și să vedem datele problemei, ipoteza.

  • Există un produs
  • Există o nevoie
  • Există o descriere

Dacă descrierea aceea reușește să coreleze nevoia aceea cu produsul acela, toată lumea e fericită! Ți-ai făcut bine treaba. Din punctul meu de vedere, abilitatea de a face o descriere cu adevărat faină vine o idee mai târziu în viața de content writer. Nu e vorba despre faptul că ai nevoie de timp pentru a cunoaște publicul țintă “cât mai bine”. Nu scrii, totuși, un roman descriptiv. E vorba despre faptul că descrierile de produs cad fix la granița dintre long copy și short copy – ambele diferite în felul în care îți fac fundă la neuroni, ambele cerând sute și mii de variante scrise până când devin reflex rotulian.

Abilitatea de a descrie tot ce vezi ajunge în cele din urmă fix ca respiratul

E mult teren de joacă la granița dintre long copy și short copy, iar dacă-ți aduci lopețica și sapi după cuvinte, cam la 10% dintr-o serie de 100 de descrieri vei fi surprins de ce ai reușit sa găsești sub nisipul fierbinte. Îți va veni ție însuți să plasezi cel puțin o comandă pentru produsul descris.

  • În general, ca să faci o descriere eficientă, trebuie să vorbești pe limbajul oamenilor, al publicului țintă. Aici nu prea am nimic de adăugat, e cam de la sine înțeles. Explicând prea mult ideea asta aș simți că m-aș depărta de limbajul oamenilor.
  • Folosește nume reprezentative pentru produse. Dar nu neapărat numele produsului. Nu te crede hipnotizator. O descriere de 40 de cuvinte în care pui de 10 ori numele produsului va genera efectul opus: produsul își pierde sensul, utilitatea, se contrazice cu definiția sa, care sta în două emisfere diferite ale creierului. Chiar vă rog să repetați cu voce tare Televizor – sau absolut oricare alt substantiv, ăsta e pur și simplu favoritul meu. Că doar produsele sunt substantive, doar a vinde și a cumpăra sunt verbe. Repetați de vreo 15-20 de ori Televizor. Dispare și definiția, dispare și cuvântul. Din mintea oricui.
  • Verbe, dinamism, nu adjective. Cumpără această pălărie și poart-o cu tine în orice călătorie în care vrei să te prăjești liniștit la soare. Nu cumpăra doar o pălărie mare din paie uscate, răcoroasă și roz.

Metoda Andru, pentru momentele în care simți că rămâi fără aer 

Toate bune și frumoase și pline de verbe și dinamism, dar  uneori trebuie să scrii sute de descrieri de genul ăsta într-un interval scurt. Și trebuie să o fcai is fara typos, cum vorbeam în alt articol. Așa că pentru a înțelege metoda Andru, vă invit să purtați o cămașă. Unisex. Răcoroasă.

Poarta acum această cămașă cam scumpă, jenant de catifelată, care te va face să transmiți din mers celor din jur cât de transpirat ești. Indiferent ce porți pe dedesubt. Pentru că e vară. Pentru că e al dracului de cald.

Nu prea își atinge scopul descrierea asta, decât dacă scopul e de a smulge niște zâmbete ușor jenate, anemiate cel mai probabil de gândul la căldură. Acum vă rog să închideți ochii câteva secunde și să vă ștergeți transpirația de pe frunte, cât timp înlocuiesc doar cuvintele cu bold.

Poarta acum această cămașă de vară, extrem de catifelată, care te va face să transmiți din mers celor din jur cât de bine te simți în pielea ta. Indiferent ce porți pe dedesubt.Chiar dacă e vară. Pentru că răcoarea înseamnă confort.

Diferența ar fi că în varianta a doua nu mai fac mișto de produs, ceea ce îți cam vine să faci, după 50 de descrieri scoase la rând în termen scurt. Important e să-ți aduci aminte că nu e vina produsului.

Am numit asta metoda Andru în mare parte pentru că mă cheama Andru. Sunt sigur că nu eu am inventat-o, dar o aplic pentru propriul amuzament și se dovedește a fi extrem de eficientă. Ești epuizat? Elimina epuizarea din sistem, apoi înlocuiește cuvintele cheie cu unele chiar relevante. Este extrem de eficient:

  • Mă face să nu simt că înnebunesc când apare un volum mare de descrieri de realizat într-un timp scurt
  • Mă face să fiu mult mai atent la recitire, pentru a fi sigur că nu există scăpări de for fun în ceea ce este, în fond, serious business
  • Mă face să nu simt că înnebunesc când apare un volum mare de descrieri de realizat într-un timp scurt

Așa că pentru descrieri de produs, poți apela oricând la Nerds & Words, o mână de oameni care creează content de calitate și cafele pentru nevoi personale.

Acum, să salvăm aparențele prin Metoda Andru:

Așa că pentru descrieri de produs, apelează oricând la Nerds & Words, o agenție de experți care creează content de calitate pentru nevoile tale. 

(Totuși ne poți contacta și pentru o discuție la o cafea bună.)